Formulab Vitality Seven Berries Review

Assalamualaikum semua 💜

Sejak meningkat usia ni dan melihat pelbagai penyakit makin muncul dikalangan rakan seusia, Za jadi makin risau dan telah mengambil inisiatif untuk mencegah dan merawat kesihatan dalaman dan juga luaran Za. 

Kalau anda ingin tahu mengenai sejarah perubatan keluarga Za, sebelah papa mempunyai sejarah sakit jantung dan diabetis manakala sebelah mama pula mempunyai sejarah darah tinggi dan strok. Sedikit sebanyak melihat sejarah keluarga ini, rasa ingin mengubah gaya hidup Za menjadi lebih sihat. 

Benar, kita semua berpeluang mendapat serangan strok andai kita masih mengamalkan gaya hidup kurang sihat. Bayangkan apa perasaan kita jika diberitahu, ‘anda berpeluang mendapat serangan strok’. Hakikatnya tiada siapa mahu mendengar ayat peringatan begini, namun inilah hakikatnya. 

Apa Itu Strok (Angin Ahmar)?

Strok atau angin ahmar antara penyakit lazim di negara kita khususnya pada golongan berusia dan menjadi penyebab kematian ketiga rakyat Malaysia selepas serangan jantung dan pneumonia?

Strok berdarah berlaku apabila saluran darah dalam otak pecah atau berdarah. Strok berdarah ini akan mengganggu bekalan darah otak kerana salur tersebut tidak mampu membawa darah ke tisu otak. Selain itu, darah yang melimpah masuk ke dalam tisu otak menyebabkan sel-sel tersebut rosak.

Seseorang yang mengalami stroke akan mengalami sebahagian otak mati, sehingga bahagian tubuh yang dikendalikan otak tersebut mengalami kesukaran untuk berfungsi dengan normal. Jika peredarah darah di otak berhenti sepenuhnya, kematian mungkin akan terjadi. 

Formulab Vitality Seven Berries Review
Photo Credit : www.doctoroncall.com.my

Strok boleh dibahagikan kepada dua jenis, iaitu strok iskemia (“ischemic stroke”) dan strok berdarah (“hemorrhagic stroke”). Kedua-dua jenis strok ini mempunyai penyebab yang berlainan.

Tahukah Anda Apa Punca Strok?

Punca strok (Stroke Causes) lazimnya dalam dalam kalangan warga tua terutamanya mereka yang mempunyai faktor risiko seperti kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi. Namun ia tiada kemungkinan juga akan terjadi kepada warga muda jika tidak mengambil langkah berjaga-jaga dengan tidak mengamalkan gaya hidup yang sihat. Faktor kehidupan sosial dan persekitaran perlu diambil kira. 

Benarkah Penyebab Utama Strok adalah Kolesterol?

Kolesterol yang tinggi pada tubuh seseorang memang dapat menjadi penyebab utama dari stroke. Hal ini terjadi ketika terlalu banyak zat lemak tersebut di dalam darah yang dapat menyumbat aliran darah di otak. Ketika sumbatan tersebut sudah terlalu besar atau menutup seluruhnya, kematian otak mungkin saja terjadi.

Apakah Itu Kolesterol?

Formulab Vitality Seven Berries Review
Kolesterol memang penting bagi tubuh guna memproduksi vitamin D, sebagai pelindung sel, pembuat hormon tertentu, serta menjaga fungsi otak. Kolesterol adalah bahan berlemak yang penting untuk badan berfungsi dengan betul. Kolesterol biasanya dihasilkan di dalam hati, tetapi ia boleh dijumpai dalam pelbagai makanan yang berasaskan haiwan.
 
Namun, jika kadar kolesterol ini berlebihan dalam tubuh, secara automatik fungsi organ-organ dalam tubuh menjadi tidak optimal. Ia boleh menjejaskan kesihatan anda sekiranya anda mempunyai tahap kolesterol yang terlalu tinggi. 

Kolesterol tinggi dalam aliran darah dapat menyebabkan pengumpulan plak di pembuluh darah yang mengakibatkan pembekuan darah. Plak boleh berkumpul di arteri koronari, yang membekalkan oksigen ke jantung, dan di arteri karotid, yang membekalkan oksigen ke otak.

Sebenarnya bukan sahaja Kolestrol menjadi punca stroke semata-mata. Terdapat banyak lagi faktor risiko yang boleh menyebabkan anda mengalami strok. 

Faktor-faktor risiko lain untuk strok adalah:

Formulab Vitality Seven Berries Review
👉Usia yang lanjut
👉Merokok
👉Tekanan darah tinggi
👉 Kencing manis ( Diabetes)
👉Masalah jantung
👉Patah tulang (boleh mengakibatkan embolus lemak dari tulang)

Cara Mencegah Terjadinya Strok

Setelah anda mengetahui penyebab utama dari stroke, sudah pasti anda ingin menerapkan gaya hidup sihat untuk menghindarinya. Terdapat banyak cara yang dapat dilakukan untuk mencegah daripada terjadinya penyakit stroke yang mengakibatkan sumbatan di otak ini. Cuba untuk mengikuti langkah dibawah untuk menghindarkan dari penyakit Strok.

🠊Menjaga Tekanan Darah 

Salah satu perkara yang boleh anda lakukan untuk mencegah strok ialah sentiasa memastikan tekanan darah anda terkawal. Ini sangat penting kerana semakin tinggi tekanan darah seseorang, semakin berisiko untuk diserang angin ahmar. Gaya hidup sihat diperlukan untuk ini.

Kaedah yang paling berkesan ialah bersenam dan menguruskan tekanan untuk mengekalkan berat badan yang sihat bagi memastikan tekanan darah stabil. Selain itu, mengehadkan penggunaan natrium dan alkohol juga sangat penting. Sesetengah ubat mungkin diberikan oleh doktor untuk mengekalkan tekanan darah.

🠊Menurunkan Tahap Kolestrol 

Anda juga perlu menurunkan kolesterol bagi mengurangkan risiko yang boleh menjadi punca utama strok. Cuba kurangkan makan kolesterol dan lemak untuk mengurangkan plak dalam arteri. Di samping itu, beberapa ubat preskripsi juga boleh membantu menurunkan kolesterol.

Jika anda ingin sesuatu yang lebih mudah dan berkesan, mungkin anda boleh mencuba makanan tambahan yang boleh membantu mengurangkan dan mengatasi masalah 3 Serangkai (Sakit jantung, Darah Tinggi,Kencing Manis) seperti FORMULAB Vitality Seven Berries. 

REVIEW ZAZA

Formulab Vitality Seven Berries Review

Za pun telah mencuba selama seminggu FORMULAB Vitality Seven Berries ini dan dapat merasakan perubahan dalam diri Za. Ternyata dengan kehidupan kini bersama dua anak kecil sedikit sebanyak membuatkan Za tiada masa untuk diri sendiri apatah lagi menjaga kesihatan diri dengan baik. Nutrisi di badan juga makin kekurangan . Badan selalu letih dan lesu. 

Dan lebih merisaukan Za mempunyai tekanan tinggi dan berbadan obses. Tentu sekali risau akan kesihatan diri dan kini Za cuba mengurangkan pemakanan berlemak dan berkolestrol tinggi sambil itu mengambil FORMULAB Vitality Seven Berries untuk membantu mengatasi masalah-masalah kesihtan yang bakal terjadi.  Jom Za cerita sedikit mengenai  FORMULAB Vitality Seven Berries ini. 

FORMULAB Vitality Seven Berries

Kolestrol Tinggi Punca Stroke

Syarikat Formulab Empire Sdn Bhd iaitu Pengasasnya, Bolyan Ahmad  menghasilkan produk kesihatan terbaharu mereka iaitu Seven Berries yang menggabungkan tujuh jenis buah beri.


Formulab Vitality Seven Berries diperkaya dengan zat besi, kalium , kalsium & pelbagai khasiat yang baik. Khasiat Gabungan 7 buah berries ini didapati mempunyai khasiat semua jenis sayuran & 10 kali ganda nutrisi yang paling lengkap untuk tubuh badan. Ia juga sangat kaya dengan vitamin C , A & E menjadikanya sumber antioksidan paling bagus memberi tenaga dan kecerdasan sepanjang hari.


Formulab Vitality Seven Berries Review


Kajian telah mendapati 7 buah berries ni adalah makanan SUPER FOOD yang di iktiraf seluruh dunia dan bahan aktif ini adalah bahan yang sangat premium hanya boleh di didapati di negara eropah yang beriklim sejuk..


Dengan penggunaan konsisten dapat membantu mengatasi masalah 3 Serangkai (Sakit jantung, Darah Tinggi,Kencing Manis)


Paling UTAMA, FORMULAB Vitality Seven Berries dapat memberi vitamin & nutrisi yang lengkap untuk badan. Ia mempunyai khasiat yg bagus dan mempunyai 10x ganda nutrisi lebih lengkap untuk tubuh badan


APAKAH KEBAIKAN  VITALITY SEVEN BERRIES?


Kolestrol Tinggi Punca Stroke


🩺 Mengawal tekanan darah tinggi

🧂 Mengawal gula dalam darah

🧍🏻‍♀️Mengawal berat badan berlebihan

🩸 Melancarkan peredaran darah

💖 Menyihatkan kulit, mata dan jantung

🦴Melindungi tulang dan sendi

💪🏼 Memberi tenaga sepanjang hari

💨 Membuang toksin dan kolestrol

✨Membersihkan usus


7 Bahan Utama Di Dalam FORMULAB Vitality Seven Berries

Formulab Vitality Seven Berries Review
👉Strawberi
👉Raspberi
👉Beri Biru
👉Beri Hitam
👉Gooseberry
👉Goji
👉Kranberi

Seperti mana anda tahu, lazimnya buah-buahan ini membantu melangsingkan badan, kandungan antioksidan dan vitamin C daripada buah-buah tersebut juga mampu meningkatkan imuniti badan dan melancarkan proses pencernaan.

Adakah VITALITY SEVEN BERRIES Selamat?

Formulab Vitality Seven Berries Review

Jangan risau! FORMULAB Vitality Seven Berries dijamin SELAMAT dan BERKESAN untuk dimakan. Mereka sudah pun mendapat kelulusan KKM dibawah akta pemakanan.  Bahan-bahan yang digunakan dalam Seven Berries adalah organik dan tanpa bahan terlarang seperti STEROID serta diiktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Dijamin HALAL dari pengesahan JAKIM ! 
No Rujukan 120121/12/234

❌ TIADA kesan sampingan dan selamat untuk dimakan

❌ Tidak perlu berlapar untuk kawal pemakanan

❌ Tidak perlu bersenam berlebihan

✅ mampu menurunkan berat badan

✅ Sesuai utk lelaki & perempuan dari semua oeringkat umur

Tidak sesuai untuk individu yang mempunyai penyakit kronik dan masih dalam rawatan, ibu mengandung dan ibu menyusu.

Cara Pengambilan FORMULAB Vitality Seven Berries

Formulab Vitality Seven Berries Review

FORMULAB Vitality Seven Berries boleh diamalkan pada bila-bila masa, namun disarankan pengambilan produk tersebut diantara 15 hingga 30 minit sebelum sarapan pagi ketika perut kosong atau sebelum tidur untuk kesan yang lebih baik.


Kesan Positif  Setelah Memakan 12 Sachet Sahaja? 

Kenapa 12 sachet? Kebanyakan pengguna FORMULAB Vitality Seven Berries sudah dapat kesan positif selepas penggunaan 10-15 sachet sahaja kerana Vitality mempunyai 10x nutrisi lebih lengkap yg diperlukan tubuh badan.


Lihat saja testimoni dari pengguna FORMULAB Vitality Seven Berries !!


Formulab Vitality Seven Berries Review

Konklusi 

Penyakit strok ini merupakan satu punca kehilangan upaya yang serius malah boleh menyebabkan kematian. Oleh itu, kita haruslah mencegah strok dengan menjadi lebih peka terhadap kesihatan diri. Sesiapa yang mempunyai faktor risiko strok haruslah mengawal berat badan dan masalah kesihatan seperti kencing manis dan darah tinggi, serta berhenti merokok untuk mengelakkan ditimpa serangan strok.

Itu perbincangan tentang punca utama strok yang boleh berpunca dari kolesterol. Dengan melakukan beberapa cara pencegahan yang berkesan, diharap kesihatan keseluruhan badan dapat dikekalkan. Juga pastikan anda melakukan pemeriksaan berkala untuk seluruh badan supaya anda panjang umur.

Jika Anda ingin mencuba 
FORMULAB Vitality Seven Berries, anda boleh boleh dapatkan nya di SINI

Formulab Vitality Seven Berries Review

 Well, that's all for now! Thanks for reading my blog !! I hope you've enjoyed it!

Have a wonderful day and always be happy!! 

THANKS FOR BEING A PART OF MY READERS  💕🥰
DON'T FORGET TO LIKE, SHARE, COMMENT AND SUBSCRIBE / FOLLOW 👍
 Be nice, Be respectful and Be responsible.

ZazaAzman a.k.a MamaMonsta👻

*Disclaimer - Original photo was taken from Google Images. Credit to its owner. Edited version done by Zaza Azman